08/02/2015

Visites guiades a la sala dedicada al Museu del Tèxtil del Palau de La Vila d’Ontinyent

Després dels dies de portes obertes a

08/02/2015

Després dels dies de portes obertes a la sala dedicada al futur Museu del Tèxtil aquesta Setmana Santa passada, l’espai museístic del Palau de la Vila d’Ontinyent es podrà contemplar els dies 24 i 25 d’abril a través de les visites guiades gratuïtes organitzades per la Tourist Info. Tots dos dies, les visites començaran a les 11.00 h.

thumb_474__4

Abans, aquest dimecres han estat visitant la sala representants de les entitats patrones de la Fundació del Museu del Tèxtil Valencià. Hi han acudit el batle d’Ontinyent i president de la fundació Jorge Rodríguez, el Director General de Caixa Onitnyent Vicente Penadés, i el vice-rector de Projecció de la Universitat de València Jorge Hermosilla. La visita l’ha guiada Marta Berlanga, alumna del Màster de Patrimoni Cultural de la Universitat de València becada per la Fundació Universitària de la Vall d’Albaida i coautora del Pla Director de la sala, qui serà també qui farà de guia en les visites previstes per a aquesta setmana.

La sala acull el resultat del projecte de musealització elaborat pel professor de Museografia de la Universitat de València i per Marta Berlanga. Dividida en quatre espais (instruments, elaboració, teixits i audiovisual), s’hi poden contemplar prop de setanta peces relacionades amb la fabricació tèxtil, d’un total de vora cent trenta d’inventariades.