07/04/2016

La Fundació Museu del Tèxtil de la CV continua el seu sanejament i tanca amb superàvit

L’entitat que va estar a les portes

07/04/2016

L’entitat que va estar a les portes de la dissolució en 2011, té un balanç positiu de 40.000 euros en l’últim exercici.

El Patronat aprova noves línies d’actuació que inclouen l’elaboració d’un Pla Fundacional i un projecte d’implantació del Museu a l’antiga fàbrica de Manuel Revert.

77547000

Després d’estar a les portes de la dissolució en 2011, la Fundació Museu del Tèxtil de Comunitat Valenciana, amb seu a Ontinyent, continua el seu sanejament. Si l’any passat l’entitat va posar en marxa el seu pla de viabilitat i tancava els comptes anuals amb un superàvit de 33.000 euros, en 2015 aquest superàvit és més elevat i arriba als 40.000 euros. Així quedava palés a la reunió del Patronat de la fundació Museu del Tèxtil CV que tenia lloc ahir al Centre Cultural Caixa Ontinyent, entitat que és un dels patrons de la Fundació, i que va aportar l’any passat 33.000 euros per al pla de sanejament.

A la sessió d’ahir, el Patronat va aprovar els projectes de futur de l’entitat, que inclouen dues línies: l’Ajuntament d’Ontinyent elaborarà un Pla Funcional que definisca el projecte del Museu en les naus que l’Ajuntament va adquirir en el seu dia, a l’antiga fàbrica Manuel Revert; i elaborarà un projecte que permeta implantar el Museu per fases.

Al mateix temps, Ateval Vall d’Albaida i Ateval Regional procediran a realitzar un inventari i catalogació de bèns propietat de la Fundació i que no estan en exposició; la restauració dels béns que tinguen valor potencial per a la seua exposició disseminada en les dependències dels mateixos patrons; i s’invitarà a les empreses a patrocinar restauracions aprofitant avantatges fiscals del mecenatge i a la secció de béns per a la seua exposició en el Museu.

Per altra banda, Caixa Ontinyent continuarà assumint la gestió administrativa i Govern Corporatiu, ja que en paraules del Secretari de la Fundació i President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, “revitalitzar-la i fer realitat el Museu permetrà convertir Ontinyent en centre de referència del tèxtil valencià.